måndag 23 februari 2015

Skola

Skolvecka igen då. Åkte tidigt imorse och kom fram i god tid innan första lektionen. Skönt att ha något att ta tag i. Har dock mått illa hela dagen så jag blev lite nojig över om magsjukan ska slå till mitt på lektionen. Hade obligatoriska seminarium idag och en tillämpningsövning där vi skulle kartlägga varandras levnadsrum. Lustigt med övningar där en klasskamrat låtsasvägleder mig på fullaste allvar i saker som jag knappt visste att jag behövde vägledning kring. Och sen ska jag låtsasvägleda henne utan att ställa precis samma frågor, individanpassat, trots att vi befinner oss i ungefär samma situation eftersom alla pluggar på samma program. Lite fånigt nästan. Som att vi leker rollekar ungefär som barn gör. 

Apropå roller. Idag kände jag mig som nån i Harry Potter. Den här veckan har vi lektioner precis bakom Naturhistoriska riksmuseet. Pampig byggnad! Stockholms universitet är så stort så det kan liksom ta en kvart att promenera mellan lektionssalarna, som ibland ligger i olika byggnader. 

Känns lite kluvet att jag har uppehåll i fem veckor efter den här veckan. Har ju knappt hunnit börja! Har precis börjat lära känna några andra distansare i klassen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar