tisdag 11 augusti 2015

Träning

Föräldraledigheten går mot sitt slut och allt som rör graviditet och förlossning tillhör det förflutna. Kroppen har återhämtat sig och magmusklerna har gått ihop. Jag kan hoppa och röra mig nästintill som förr. 

Jag är peppad till tusen att stärka upp kroppen och har världens bästa förutsättningar att lyckas med hjälp av en av mina närmsta vänner som är instruktör. Jag får rätt verktyg från början och övningar som kommer hjälpa mig att komma i form. Känns som att det ska gå vägen den här gången. 

Det är verkligen en frihetskänsla att kroppen funkar och jag får lyckorus av att ta i så att svetten rinner. Men det är såklart inte enkelt. Det är jag själv som måste göra jobbet och jäklar vilka pass jag fått köra hittills... HERREGUD! Första passet kom det upp kräks och andra passet såg jag ut som Hellboy efteråt. 

Varvar passen med att springa för att träna uthållighet och kondition. 

Största utmaningen blir att inte tappa motivationen. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar