måndag 20 juli 2015

Jag vill, jag vågar, jag kan!

Min fina kille har övervunnit rädslor av egen kraft den här sommaren. 

Vill förtydliga vilka enorma kliv han har tagit på bara några dagar. Hannes är helt orädd socialt men saknar självförtroende i vissa andra situationer. Han grubblar mycket och brottas ibland med sina rädslor. Han är en medveten kille. Vad händer när man dör? Vad händer om inte bommarna går ner och tåget kommer? Vad händer om man ramlar ner i iskalla havet? Ni som känner Hannes förstår nog. Känslan för mig som mamma är obeskrivlig när han samlar mod och kastar sig ut i det okända. Jag fylls av så mycket värme när han bemästrar sina rädslor.  

Hannes klappade en Geckoödla.
Hannes åkte iväg med Jonny i traktorn. Hannes Farmor var rörd till tårar. Han gick även på deras utedass.
Hannes gick ombord på morbror Mackans båt utan mig. Det guppar och man måste balansera på en smal kant men det gick väldigt bra även om det var lite läskigt på vägen tillbaka.
 
Rädslan tog över när han badade första gången i poolen. Dagen därpå var självförtroendet starkare och han badade själv i över en timme och skrattade ända från tårna med Felicia. Han bad om hjälp att komma ner i vattnet och sa till när han var nöjd och ville gå upp. 
Hannes kör kickbike!!
Vi köpte en begagnad sparkcykel i maj som var i sämre skick än vi trodde. Det gick inte så bra. Han har inte velat testa sparkcykel sen dess. 
Idag fick han en ny kickbike och skydd till knän, händer och armbågar. 
Vi gav den nu när vi fortfarande har semester kvar så att vi kan träna och utan publik på födelsedagskalas. Det tog mindre än en minut så kunde han! Efter mycket cyklande och håret fullt av svett så ställde vi sparkcykeln åt sidan. 
Efter bara en liten stund kom frågan "när ska vi åka till skateparken?". 

Hurra för Hannes som vill, vågar och kan!  








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar