fredag 2 oktober 2015

Är rätt trött på SJ

SJ. Ni har ställt till med mycket besvär för mig den senaste tiden. Det är ert fel om jag blir flintskallig. 

Det är ingen enkel match att ta sig till Leksand med tåg. Det är två byten och två olika företag. Jag reser med SJ, tågkompaniet och sedan SJ igen. När första tåget blir försenat så skiter sig allt. Det andra tåget tar ju inte precis hänsyn till era förseningar heller så de kör iväg för att slippa egna förseningar. 

Att jag ska checka in på ett vandrarhem innan 21.00 i Leksand är väl inget ni bryr er om. Men det gör jag. För det vore rätt najs att ha en plats att sova på ikväll. 

Som det ser ut nu så KANSKE jag kommer fram om sex timmar. Och då får förmodligen nån stackars personal avbryta fredagsmyset för att åka till vandrarhemmet och checka in mig. 

Inte direkt så att jag ääääälskar att åka med er sen er kontrollant betedde sig som en riktig satkärring förra gången. Ja det är en avslutad historia och hon har förmodligen fått sin utskällning, eftersom en på tåget spelade in konversationen och jag kontaktade chefen. 

Nu får vi se vad som händer ikväll. Fredagsmys på tåget. Jättekul. Verkligen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar