fredag 9 oktober 2015

Sexuella övergrepp i förskolor

Stärk säkerheten och tryggheten i Sveriges förskolor NU! 

Mina barn har fantastisk personal så inget ont alls mot dem. Jag vill inte att någon tolkar in att jag hyser missnöje eller misstankar mot mina barns förskolepersonal för så är verkligen (!) inte fallet. 

Jag känner sorg med drabbade familjer och det sätter skräck i hela kroppen när så många barn far illa runt om i landet. 

Vi är nog många som oroas när det brister i barnens rätt till en trygg miljö. Hur kan detta hända? Hur kan det vara möjligt? Det får bara inte hända. Hur ska vi kunna använda oss av systemet med förskola i Sverige om vi riskerar att våra barn utsätts för såna här hemskheter? 

Senaste året har det uppmärksammats flera fruktansvärda fall i Sveriges förskolor. Varför hittar jag inte förslag på åtgärder eller planer på skärpt säkerhet och stärkta rutiner? Jag har ingen aning om hur det funkar med sånt men det är ju uppenbart att det finns stora brister. Varför hittar jag inte vad som kommer fram i utredningar? Är det lokala brister eller är det slumpen som avgör pga brister i hela systemet? 

Vad är det för fel?! Och vad kommer göras åt det?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar