fredag 29 maj 2015

Fy fan vad jag är bra

En vecka kvar till sommarlooooov! Inte för att jag är så värst less på studierna egentligen... men ändå! 

Idag fick jag betyg i den hemska kursen om näringslivet. Den utgick väldigt mycket från en bok (tung som ett as) om Sveriges ekonomiska historia med fokus på den tredje industriella revolutionen. Gäsp och snark. 

Men... JAG FICK B!!!!!!!!!!!!!! Det var den kursen som innehöll en hemsk (fruktansvärd) muntlig redovisning om näringslivets utveckling lokalt. Plus en tenta. Plus en fältstudie. Plus tre seminarier. 

Så.jäkla.nöjd!!!!!

Det störiga är att två av de kurser jag ge fått bäst betyg på är de som jag varit absolut minst intresserad av. Politik och näringslivet genom historien. 

Nu ska jag bara göra klart en bloody rapport om gymnasieskolans yrkesprogram så har jag sedan avklarat 1/3 av skolan. Ganska stolt över resultatet faktiskt eftersom jag inte studerat på högskola eller universitet förut. Har ju faktiskt bollat studierna med bebis och barn, renoveringar och salong. 

För jag har snart sommarlooooov fy fan vad jag är braaa!

Introduktionen hade bara E eller F (godkänt eller inte godkänt) som betyg. Lite trist tycker jag att det inte framgår. Även om det inte spelar nån roll så lägger jag ändå ribban ganska högt för mig själv. Jag är tacksam för att jag har haft det ganska lätt i skolan men samtidigt kan jag säga att jag lägger ner min själ i det mesta jag gör. 

1 kommentar:

  1. Småbarn, hus och ge upp den ekonomiska tryggheten för studier är såå otroligt modigt. Att du sen gör det såhär bra är imponerande! En guldmedalj till dej, det här måste vi fira i början på ditt sommarlov. Puss

    SvaraRadera