söndag 22 november 2015

Bästa helgen

Det här har varit en helg helt i min smak. Jonas frågade mig klockan 2 inatt "men hur kan du vara så pigg???". Insåg att det såklart är för att hela jag fylls av energi när jag får vara med mina vänner. Att umgås med människor som jag mår bra av och som vill vara med mig... Det lyfter mig till månen och tillbaka. 
Även om vi inte har gjort något märkvärdigt så ger det så otroligt mycket. 

Har hunnit träffa flera fina den här helgen. Familjen Eldsand med sitt otroliga projekt som börjar närma sig målet. Beundransvärt slit och ett imponerande resultat. 

"Huggit" gran i Dyrån. Det var kallt så jag höll på att förfrysa, men det är något speciellt med att få välja en gran och såga ner den själv från "egen" mark. Mamma och Janne hade tagit med korv och mackor och varm choklad.

Magnus och Stina. Så mycket värme med skratt och samtal långt in på natten. En väldigt trevlig kväll med tacos och sangria och det roliga sällskapsspelet "med andra ord".  

Tilda, efterlängtade Tilda, som kom på "brunch" och följde med på promenad. Barnen fick en efterlängtad dos av sin fina faster. Tilda byggde lego med Hannes och lekte med Klara. Klara har pekat på telefonen flera gånger ikväll och sagt "tilla". Spelar ingen roll att de ses sällan när faster är så varm och engagerad den tiden som de ses.

Hann med att gå på handbollsmatch också. Första gången som jag förstod nånting av handboll. Skönt med någon (Tilda) som förklarade lite för mig. Hannes tyckte det var häftigt och fick myror i brallan för att han ville ut på plan och spela. Vilket han fick tillsammans med kusin Neo efter matchen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar