söndag 1 november 2015

Tur att vi har dig, Brunbjörn!

Sitter på tåget mot Stockholm. En veckas plugg på plats väntar.

Igår var jag och Jonas på halloweenfest. Kom hem inatt och precis då jag höll på att somna så hörde jag hur Hannes ropade på barnvakten med gråten i halsen. Jonas rusade upp och möttes av rejäla spyor över hela sängen. In i duschen med sonen, ut med täcken och kuddar och allt som var förstört, hämta vatten och ja ni vet. Sen fortsatte det ungefär så. Och jag fick inte hjälpa till. 
"Nej håll dig undan, du som ska till Stockholm". 

Och idag åker alltså jag. Det är inte kul för nån. Jonas som jobbar heltid och sköter rubbet de veckor jag är borta behöver inte ett extra moment som magsjuka att dribbla med. 

Men jag känner mig ändå lugn. Jonas har fått tillbaka sina superhjältekrafter och jag är också betydligt starkare den här resan.

På torsdag kväll kommer de till Stockholm hela gänget om alla är friska och krya. 

 

1 kommentar:

  1. Ne men fy vad jobbigt...hoppas inte fler blir smittade och att det går över snabbt. Ni verkar haft roligt på er halloweenfest att döma av era härliga bilder

    SvaraRadera