tisdag 24 november 2015

Med risk för att låta bitter...

Jag är redan less på mörkret. Redan less på kylan. Redan less på den här årstiden!!

Fy fasen vad tråkig den här årstiden är! Jag bara fryser och fryser. Finns ingen anledning att gå ut. Kvällarna blir korta. Vi isolerar oss inomhus. Träffar sällan kompisar. Energin är låg och kreativiteten i botten. 

Träningen är kul för då fryser jag inte. Det är nog den mest sociala aktiviteten för mig just nu också. Träffar ju bara mina klasskompisar via Skype och det kan gå flera dagar emellan. 

Känner mig som min pappa. Ibland vill jag skrika svordomar över kylan och köpa 20 enkelbiljetter till nåt varmare land där det är ljust mer än tre timmar per dygn. Skulle ta med familj och vänner. 

Men jag behärskar mig och håller käften. För det är fruktansvärt irriterande att höra gnäll över vädret. Tur jag har bloggen så att jag kan gnälla bäst jag vill. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar