söndag 6 december 2015

Andra advent

Andra adventshelgen bestod av umgänge! Precis vad jag har efterfrågat, så jag är väldigt nöjd. 

Igår kväll var jag och Jonas på bio, sista filmen av Hunger games. Hanna satt barnvakt och Hannes tyckte nog att det var väldigt mysigt och spännande. När vi kom hem låg han och pratade i sömnen - "Det var så roligt", sa han. 

Idag har jag först varit och klippt en kompis. Sen framåt kvällen åkte vi hem till vänner i Forsa. Barnen lekte och hade jätteroligt tillsammans. För mig och Jonas var det också ett mycket kärt återseende. 

Kvällen har ägnats åt att slå in julklappar. Jag har handlat klart till alla utom mina egna barn. Tycker det har gått rätt bra ändå trots en väldigt låg budget. Vi handlar julklappar till 7 barn, 1 tonåring och 4 vuxna och mitt CSN sätter ramarna för budgeten. En utmaning! Men jag gillar julklappar. Men min syn på julklappar får kanske bli ett eget inlägg nån dag. 

Nu ska jag sova. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar