lördag 11 april 2015

En kväll med varandra ❤️

Barnen sover hos farfar och Renee, vilket betyder att jag och Jonas har kunnat göra precis vad som helst ikväll. Precis vad som helst!!! 

Bäst ikväll enligt Jonas var då vi kom hem efter att ha lämnat barnen. Vi satte oss i utemöbeln och tittade mot solen. Tystnaden och avsaknaden av ansvar var det absolut bästa enligt honom. 

Det bästa enligt mig är då vi hittade min cykel utanför bibblan och cyklade hemåt på SAMMA cykel (utan pakethållare). Det var kul och gav också en enorm frihetskänsla. Hur ofta kan vi göra det liksom?! 

Jag var tvungen att kissa bakom möljen för vi hade så himla roligt så jag hade garanterat kissat på mig annars. 

Det är en fantastisk frihetskänsla att slippa ta ansvar en stund. Så länge barnen är med oss så är vi ansvariga oavsett om de är vakna eller sover. Hjärnan slappnar aldrig av. Scanna av risker, lyssna, var beredd. Det är något som skiljer småbarnslivet åt och som är lätt att glömma för de som kan göra sånna här saker precis när de vill. 

Jonas är min bästa vän. Vi har så roligt tillsammans. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar