onsdag 29 april 2015

Somnat i luften

Min man somnar nästan alltid i soffan. Jag ska verkligen inte klandra honom. Han är den mest morgonpigga av oss så han är så gott som alltid uppe först med Klara. Det är jag evigt tacksam över!! 

Jag är nattsuddaren så jag kör nattpasset och springer iväg om de vaknar på natten. 

Ikväll somnade han i luften. Utan kudde. 
Min tokiga tröttmössa. Älsklingsgubbe. Det är mysigt att bara sitta mittemot och titta när han sover i de mest knasiga ställningar. 

En gång somnade han i en jeep som studsade fram över sanddynerna vid gränsen mot Algeriet. Chauffören var chockad. Jonas huvud flög hit och dit. Hade han varit en bebis hade han fått värsta sortens shaken-baby-syndrome. Men jag var van. Vi lät honom sova. Han missade inte så mycket.

Vad jag försöker säga är att det inte är så konstigt att han somnar med huvudet i luften.  




2 kommentarer:

  1. Tokiga arvsanlag. En gång i min ungdom STOD jag och sov uppe på däck på färjan mellan Dover-Calais...

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera