torsdag 16 april 2015

Larm och syskonkärlek

Klara smög in på toaletten i omklädningsrummet och tröck på nån larmknapp idag, som jag inte riktigt uppfattade. Personalen kom och jag skämdes lite när jag förstod att det var Klara. Personalen tyckte det var gulligt som tur var. Den lilla filuran!

Hannes har bättre ordning på sin lillasyster. Dom är verkligen ett starkt team. Imorse synkde dom och tog sovmorgon till 08.30, bägge två!! Fantastiskt. Att Hannes skulle till förskolan 09.00 kändes inte alls så viktigt just då. En pigg och utsövd familj är ju ganska sällsynt så vi tog chansen när vi fick den.

I bilen hem var Klara trött och ledsen och då tröstade Hannes och sa "Men Klara du är trött och därför är du ledsen. Försök sova så känns det bättre". 

Den här dagen har liksom varit så sagolik på alla sätt så jag måste skriva för att påminna mig själv de dagar som är av annan karaktär ;) 



1 kommentar:

  1. Hmm, larmknapp! Tycker att jag känner igen det! Men hennes mamma tryckte 2 gånger och det var poliser som kom 😁.

    SvaraRadera