lördag 18 april 2015

Meditationspyssel

Jag gillar mandalas men har aldrig testat göra någon själv förut. Egentligen är mandalas en form av meditation. Det sägs att det fungerar som terapi och är förebyggande för sjukdomar. Eftersom man blir avstressad så sänker det blodtrycket och på så sätt är det bra för hälsan. Eller nåt. Det finns skolor som använder mandalas i undervisningen för att barnen ska bli bättre på att fokusera. Jag gillar sånt där hokus pokus och inre harmoni och rensa själen och allt det där. Tycker det är intressant.

Har reserverat böcker på bibblan för att lära mig hur man gör men idag tänkte jag att "äsch jag kör". Behöver nog lära mig grunderna och införskaffa en passare och bättre pennor om jag ska göra fler. Men shit vad kul det var!! Beroendeframkallande. Jag blev helt sluten i min egna lilla värld. 

Blev även en färgsplasch inspirerad av Ylva Skarp (tänkte hur svårt kan det va, inte värt 700kr!). Blev några små barnpasteller också. Det är kul att inspireras och testa göra själv. Behöver ju inte bli något egentligen bara kul att pyssla för pysslandets skull. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar