måndag 6 april 2015

Ny konst

Nu när väggar är på plats uppe så blev det lite tokigt med mina tavlor. Har haft en tavelflyttardag och burit runt tavlor upp och ner, in och ut. 

Har sålt en Angelica Wiik och kommer sälja en till. Har bestämt mig för att byta till en annan svensk konstnärinna på nedervåningen. Ylva Skarp som gör mestadels svartvita grafiska posters. Lite billigare. Kanske lite opersonligt. Men UJ UJ UJ så snyggt. Kommer passa bra till köket. 

Uppe blir det lite mer konstnärligt. Pappas tavla och Angelica Wiik. 

Blir så bra så. 

Skönt att tavlorna får nya hem. Det dåliga samvetet har gjort sig påmint varje gång jag sett tavlorna stå undanställda. Var en fantastisk 30-årspresent men att släppa iväg en fullständigt höggravid uttråkad jag i beordrat sängläge för att få shoppa litografier till ett bra pris av min favoritkonstnärinna... Det kunde inte bli annat än crazy. Nu i "nyktert" tillstånd inser jag att jag inte kan behålla dem alla. 
Har två favoriter som jag behåller. 

Det tar ett tag att bo in sig i ett hus... Framförallt om man gör om huset stup i kvarten! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar