torsdag 16 april 2015

Familjedag och byggprojekt

Idag kom Marlene på lunchbesök. Vi pratade renoveringar (vilket resulterade i att Jonas sitter och gör ritningar just nu). Idag har vi gått från pergola... till uterum... till uterum med balkong på taket!!! Hahaha. Det är kul att drömma. Allt börjar ju med en idé ;)

Sen hämtade vi Hannes och åkte raka vägen till Sundsvall. Badade på himlabadet för första gången. Vilket ställe! Är sjukt stolt över Hannes som åkte vattenrutschkanor och plaskade i strömmen som värsta storkillen. Så skönt att det ängsliga har börjat släppa. Inte minst för honom själv! Klara stortrivdes hon också men det blir ju lite trist för den vuxna (jag) som får sitta och vakta henne i plaskavdelningen medan Hannes drar iväg med den andra vuxna (Jonas) och gör häftiga saker. Barnen flockades runt Klara och lekte och gullade med henne. Hon älskade det. 

Vi åt middag på Ikea och passade på att köpa ramar. Fick ju presentkort på ombonat i födelsedagspresent så för nån vecka sen var vi där och köpte en poster av Ylva Skarp. "Out in space" heter den. Det passar mig och den passade tipptopp i vårt kök/matrum. Perfekt födelsedagspresent!! 

Studierna då? Hehe. Ja den här veckan tog jag mig lite större friheter. Men jag har koll på läget. Annat blir det såklart på tentaveckan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar