tisdag 11 november 2014

Fitcamp

Det tar ca 21 dagar att bryta en dålig vana. Det stämmer så jäkla bra på mig. Jag tycker alltid att det är kul att börja träna i olika former men motivationen försvinner alltid där nånstans efter tre veckor. Nu har jag gått med i ett fyraveckorsprogram som förhoppningsvis kommer hjälpa mig att komma igång. 

Har gjort en kroppsscanning som mäter BMI, bukfett, vattenprocent och merabolisk (?) ålder m.m. Har även gjort ett fystest och en livstilsanalys. En coach kommer ringa upp med mina resultat och ge mig tips och feedback angående kost och träning.

Känns riktigt bra att kolla utgångsläget nu när jag verkligen är i botten. Nu kan allt bara bli bättre. Om fyra veckor ska jag göra samma test igen för att se mina resultat. 

Det är precis det här jag behöver. Ett mål med träningen som är resutatstyrt. Då blir det svart på vitt. 

Mitt mål med träningen är att få mer energi, bli starkare och få bättre kondition. Vikten har ingen betydelse i min målbild just nu. 

Har inte tränat på ca fyra-fem år (innan barnen). Har fött två barn varav ett med kejsarsnitt. Min kropp är på level 1. Nu ska jag sikta mot att nå min level 10. Men ett steg i taget. På fyra veckor kanske jag bara når level 2 men allt är ju bättre än idag!

PS. Jag orkade endast göra fyra situps från tåläge. MEN jag "slog" Jonas i benböj. Hurra!!!! Det är ju en boost men det viktiga är ju bara att slå mig själv om fyra veckor. 

Här är vi idag. Se oss snart lite bättre, lite piggare, lite starkare och lite snyggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar