fredag 28 november 2014

Julförberedelser

Jag ligger riktigt bra till i år konstigt nog. 

Imorgon har mamma och Janne bjudit med min familj och min brors familj på mumsigt julbord i Växbo. Så himla mysigt och gott ska det bli! Det är riktigt stämningsfullt där och väldigt bra mat. Tackpresent och kläder inför detta - check! 

Kläder inför julafton - check.

Paketkalender - check

Julklappar - nästan check. Vet vad jag ska köpa till alla. 

Jultomte på julafton - check

Utegran, adventsljusstakar och tomtestubbe - check (gardiner tar jag senare)

Julkort - fotat men inte framkallat

Hur sjutton gick det här till?! Med två små barn och salong som sålts, tömts och flyttstädats. Och nytt träningsprogram dessutom. Jag är imponerad av mig själv och klappar mig på axeln. Bra jobbat Mia! Julen är tamejtusan min tid. 

Nästa vecka blir det tomtemys i Långvind (?), tomtesaga i trolska skogen och på luciahelgen ska vi till våra bästaste dalahästar för att umgås och gå på tomteland i Mora. 

Sen kanske vi får en överdos av tomtar och då är det ju så bra upplagt att det är ett helt år till nästa jul. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar