fredag 7 november 2014

Provsvar

Tog prover 27/10 och har väntat otåligt på svar som skulle ha kommit FÖRRA tisdagen. Fick veta att mina blodfetter är bra och en del annat som de kollade upp men de huvudsakliga proverna "fastnade" i Gävle av nån anledning. 

Så idag ringde jag... igen... Och sköterskan sa att provsvaren äntligen har kommit men att hon inte får lämna ut dem till mig. Hon skulle be doktorn ringa så snart som möjligt. Gärna innan helgen bad jag och det trodde hon absolut. Blev nojig varför hon inte bara sa att det var bra men fortsatte vänta. 

Så ringer doktorn (dansken) och jag missar samtalet (fan!). Han spelar in på telefonsvararen ungefär så här
"Jag vill inte säga att dina provsvar är mycket bra". 

Och jag bah.... Vaaaa?!?! Sa han INTE??? Vad var det dör för konstig formulering? Har lyssnat på meddelandet säkert 25 gånger tillsammans med Lisa och Jonas och han säger faktiskt så konstigt. Men jag tolkar det ändå som att det är bra. 

MEN så ringer jag till hälso igen för att få bekräftat att det är klart nu med provtagningar och dom ringer upp flera timmar senare och säger att det inte finns några provsvar. Det syns inte ens att jag tagit de prover som sagts överhuvudtaget. Mycket mycket konstigt. Så hon blir stressad och jag blir förbryllad. Vad är det frågan om? Hon behövde prata med doktor dansken innan hon säger något mer till mig. 

Så jag bah.... Vaaaaaa?!?! 

Så där är vi nu. Jag vet inte om jag har fått svar på mina prover. Jag vet inte om det var bra eller dåligt heller om det nu var svar på mina prover. Jag vet inte ens om de har tagit prover. Jag vet just nu ingenting. Så jag fortsätter att vänta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar