lördag 29 november 2014

KAOZ

Vaknar med ett ryck av att Hannes ropar förtvivlat efter pappa. Han har tydligen sett Jonas i fönstret. Jonas ringer från telefonen i Volvon och är helt uppstressad. 

"Mobilen är borta... Plånboken är hittad... Glömde dem på taket på bilen... Har stoppat en inbrottstjuv hos Stomberg... Vi är ute och letar min telefon... Den hade inget batteri... Inbrottstjuven hade verktyg i väskan... Hotfull när vi frågade om mobilen.."

Vänta VA?! Var är DU??????? Trodde att du låg i sängen med mig?!?! Vad gör du???? Vad händer???

"Klara vaknade tidigt... Jag åkte till förrådet... Mobilen och plånboken har försvunnit!!!! Jag la dem på taket på bilen. Jag letar nu. Men inbrottstjuven står här med Danne."

Men stopp stopp stopp. 
HANNES, PAPPA KOMMER SNART. KOM HIT TILL MAMMA! 
Inbrottstjuv?! Men va?! Var är Klara?? Var är du? Var är tjuven? 

Puh. Vilket uppvaknande. Tog med barnen i vagnen och gick en promenad för att leta telefonen som är avstängd och inte går att spåra. Hittade den inte. Alla bilder... Suck. 

Nu är vi uppklädda, hela familjen. Ska på julbord i Växbo. På med läppstift och nya tunikan och kör kör kör!!! Det blir alltid stressigt på ett eller annat sätt. Det här var inte precis något förutsägbart stressmoment. Man tror man är förberedd... MEN det blir jul ändå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar