lördag 5 september 2015

Marknad 2015

Årets stora grej med marknaden var att jag och Jonas fick se vår son åka flera fartfyllda karuseller helt själv. Draken, babyflyg och radiobilarna som han åkte med morbror Marcus. Ibland åkte han själv och ibland med en kompis eller kusin Agnes. 

Första gången stod jag och Jonas som på nålar. Han ville börja med Draken. Själv. Stod i kö, själv. Lämnade biljett, själv. Valde plats och satte sig, själv. Sen for han iväg och jag och Jonas höll andan. Efter första varvet vinkade han glatt och skrattade med hela ansiktet. Puh. Vi kunde andas igen. 

På kvällen berättade han att det var roligt men en gång hade han blivit orolig. "Hur kändes det?" frågade Jonas. "I magen. Det var oroligt i magen". "Jaha men vad gjorde du då då?". "Då vinkade jag till er så kändes det bättre."

Vår son blir stor och så självständig. Gubben!! 


 

1 kommentar:

  1. Oj oj oj vad modigt. Jag gissar att ni hade fjärilsbo i magen.. Storkillen! Och Agnes hänger på sin kusin, då var hon säkert trygg. Gobarna! ❤️❤️

    SvaraRadera