tisdag 1 september 2015

Skolstart

Igår började skolan och jag kommer läsa en kurs om problemlösning och lösningsbyggande samtal parallellt med min första praktik. 

Den här veckan är det läsvecka, vilket kan kännas ganska pressande. Jag ska hinna sluka så mycket av litteraturen som möjligt på kort tid, innan det är dags för terminens första stockholmsvecka som börjar på måndag. 

Med Klara som precis börjat på förskolan och med en lång semester som gjort mig ringrostig känner jag mig disträ och har svårt att komma in i gängorna. 

Den här stockholmsveckan som avslutas med bröllop i Uppsala hade gärna fått komma senare i höst. Just nu är Klara som en ledsen svans som tror att jag ska överge henne bara jag går på toaletten. 
Förskolan har sina för- och nackdelar. Att plugga på distans har sina för- och nackdelar. Nästa vecka krockar nackdelarna med varandra. Nästa vecka är det nog jag som kommer vara en ledsen svans, ensam med hemlängtan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar