söndag 6 september 2015

Ser allt i svart

Idag är en dyster dag. Jag sitter på tåget påväg bort ifrån mina älsklingar. Det suger.

Det här är nog värsta gången eftersom allt är nytt för min lilla Klara. Tidigare har dom varit hemma med Jonas men nu ska hon vara på förskolan längre än nånsin och hämtas och lämnas på annat sätt än tidigare. Tur att det finns änglar som ställer upp då jag åker bort!

Min mamma anmälde sig frivilligt för längesen och även Lisa, Hanna och Marie. 

Förmodligen kommer den här veckan vara värst för mig. Jag är inte på nöjesresa och åker helt ensam. Vi konstaterade att Jonas ALDRIG har sovit borta från mig och barnen en enda natt. Då är det svårt att sätta sig in i hur det känns. Såklart har jag och Jonas varit ifrån barnen enstaka nätter åt gången men då har vi haft varandra och gjort något trevligt tillsammans. Det är verkligen inte samma sak. 

Veckan avslutas med bröllop i Uppsala och det är något jag egentligen ser väldigt mycket fram emot. Men just nu ser jag det i svart och tänker att det är ännu ett dygn borta från barnen. 

Jag längtar redan hem.



1 kommentar:

  1. Det kommer säkert att gå bra för er alla. Koncentrera dig på dina studier, du är snart hemma igen. Kram kram

    SvaraRadera