torsdag 18 december 2014

Barnens rum

En liten twist har gjort att jag nu behöver fundera på tapet och inredning till bägge barnens rum. Har suttit och pratat med Hannes och vi kom gemensamt fram till att han tar det nya större rummet och Klara får hans gamla mindre rum som ligger intill vårt sovrum.

"Men mitt rum är stort för mig" säger Hannes och förstår inte alls när jag påstår att hans rum är litet. En väldigt sund inställning och en tanke som jag tar med mig. Han är ju alltid där vi är i huset så storleken på hans rum har ingen betydelse i dagsläget. Han har ju inga referenser på vad som är stort eller litet rum utan är nöjd med det han har. Men han ville ändå byta då han fick höra att det kommer bli ett loft i det nya rummet. 

Spännande. Syskonen kanske kommer bråka hejvilt över de där rummen när de blir större.

"Jag vill ha det lilla där man ser tåget genom fönstret"
"Jag vill ha det största rummet"
"Jag vill ha rummet med garderober"
"Jag vill ha rummet där man ser ut till lekstugan"
"Men du ser ju lekparken"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar