tisdag 30 december 2014

Resume 2014


1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? 
Födde en dotter. Gjorde kejsarsnitt. Blev gudmor. Fyllde 30. Firade 10 år med min man. 
Semestrade med en annan barnfamilj på Gotland. Klara och Majs dop.
Sålde min salong. Såg min man dansa ballongdansen spritt språngandes naken.
Byggde lekstuga. Gick på Sväris bröllop. Fick välja litografier hemma hos Angelica Wiik.
2. Höll du några av dina nyårslöften? Kommer du ha några nya för nästa år? 
Jag minns inte om jag skrev någon resume förra året. 
Har skrivit resume sen 2011 men tror jag glömde förra året?!
Nya löften blir att gå på bio med Jonas. Och lära mig Klaras personnummer.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? 
Ja Malin blev mamma till älskade Maj som jag fick äran att bli gudmor till. Madde födde Alva. 
Malin R födde Ines. 
4. Dog någon som stod dig nära 2014? 
Nej ingen. 
5. Vilka länder besökte du? 
Vi semestrade enbart i Sverige
6. Vad var din största framgång? 
Att jag födde Klara såklart!!!
Men även att jag avslutade mina studier trots att jag satt med värkar under sista tentaveckan. 
Och jag sålde min salong. Idag ser jag det som en framgång.
7. Största misstaget?
Har haft en salong som kostat pengar under min föräldraledighet.
8. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Nej inte direkt.
Började dock året med sängläge i två månader i slutet av graviditeten. 
Depression i början av året innan Klara föddes.
9. Bästa köpet?
Vårt supersnygga kök och vårt supersnygga hallgolv
10. Vad spenderade du mest pengar på? 
Vårt supersnygga kök och vårt supersnygga hallgolv
11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Första mötet mellan Hannes och Klara på BB är ett av mina starkaste lyckorus 
jag någonsin har känt i hela mitt liv. 
Åkturen med Marie på en galoperande åkergräsklippare på Gotland var årets skratt, 
tätt följt av ballongdansen. Ja just ja... jag skrattade en gång så jag kissade på mig på riktigt 
då Jonas hade bytt däck på skottkärran och tagit alldeles för stora däck. Det var det fulaste
jag någonsin har skådat. 
12. Vad önskar du att du gjort mer? 
Jag har gett allt i år. Men jag önskar att jag och Jonas får mer tid tillsammans utan barnen
nästa år.
13. Favoritprogram på TV? 
Melodifestivalen, allt för Sverige, Paradise hotel, så mycket bättre, valvakan.
14. Största musikaliska upptäckten?
Nostalgi på hög nivå på Charter-festen
15. Något du önskade dig och fick? 
En dotter. En frisk och fantastisk liten smultron-Klara!
16. Årets bästa film? 
Vi har missat alla årets omtalade filmer
17. Vad gjorde du på din födelsedag? 
Var hos min mamma och åt middag, la mig på soffan och kämpade mig igenom värkar. 
Extremt folkskygg.
Tog igen det med bravur några månader senare då jag och Malin bjöd in till Charterfest.
18. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? 
Mer kvalitetstid med Jonas. Vi har alltid så roligt tillsammans och ibland behöver man ju fylla på med 
den energin.
19. Hur skulle du beskriva din stil i år? 
Alldaglig. Som vanligt. Inte lugg. Lugg. Superljust hår. Nedtonat hår. 
Uppsatt. Utsläppt. 
Röda läppar, eyeliner och klackar till fest. Mestadels byxor. 
20. Vad fick dig att må bra? 
Jonas, Hannes, Klara, familjen, vänner. Stort fokus på vänner och festligheter i år!
Klaras födelse, fyllde jämnt, 10årsjubileum med min man, bröllop, dop, 
alla vänner som har fyllt 30 i år, alla barn som har fyllt år. Klackarna i taket 2014!
21. Tycker du att 2014 har varit ett bra år? 
Det har varit ett het fantastiskt år!!!
Ett väldigt socialt år, vilket passar mig. Vi har semestrat med vänner 
och spenderat vardagar tillsammans då vi varit föräldralediga samtidigt. 
Jubileum och firande under hela året.
22. Vilka saker har varit tråkigast det här året? 
Att ha skruttig ekonomi börjar bli lite mer påtagligt nu då vi lagt in våra sparpengar i huset. 
Har även känt mig otillräcklig som förälder under vissa intensiva perioder med barnen.
23. Vilka låtar kommer påminna dig om det här året? 
Starkaste minnet är självklart "Sång till friheten" som Tommy sjöng på Klaras dop. 
Prayer in C, younger och Waves från sommaren.  
24. Den bästa nya personen du träffade? 
Klara. Och Maj.
25. Vilket datum kommer du alltid minnas? 
21 februari
26. (Ny punkt) Projekt i huset?
Kök, hall, lekstuga, altan, tak på garaget, barnrum uppe. Ventilation?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar