söndag 21 december 2014

Skolstart

Snart börjar skolan igen. Vecka 4 åker jag till Stockholm för en intensiv vecka med föreläsningar varje dag 9-17. 

Första kursen heter val och vägledning och verkar superintressant. Empati, samtalsmetoder och andra intressanta ämnen ingår i kursen.

Jag har börjat förbereda lite här hemma. Har ställt i ordning en arbetsplats. Köpte ett nymålat skrivbord för 250kr som blev alldeles lagom litet. Ska även åka och titta på en bärbar dator eftersom vår gammel inte går att rädda. De skrattade åt den på com future. Paddan funkar att ta med till skolan men jag behöver ett vanligt tangentbord för annars blir jag nog galen innan terminen är slut. 

Blandade känslor inför det nya. Toppen att Jonas ska vara pappaledig. Det är bra för oss alla. Mindre toppen att jag inte har en arbetsplats eller skola att åka till. Lite orolig att jag inte kommer få ro till att läsa, eftersom jag har svårt för läsning som det är ändå. Men jag får väl åka till biblioteket eller nåt. Kommer krävas mycket disciplin den här terminen då hela familjen är hemma och det går mot vår. 

Även lite trist att jag börjar i en helt ny klass. Hade precis börjat lära känna de förra klasskamraterna. Tar lite tid eftersom det är distansstudier. Då träffas man bara på föreläsningar och över Skype. 

Pirrigt!! 




 

2 kommentarer:

  1. Fint! Du får gärna göra en läshörna här hos oss som du kan fly till ibland. Det kan säkert bli svårt att koncentrera sig med resten av familjen hemma.

    SvaraRadera
  2. Cul är toppen också!! Går att boka små rum där man kan låsa in sig. Finns också ett litet kök med micro så man kan ta med sig egen mat. Där bodde jag mycket under min studietid! :) Lycka till!!

    SvaraRadera