söndag 28 december 2014

Hannes nya rum

Efter en dags arbete är väggen uppe. Imorgon ska Jonas montera dörr, sätta lister och om vi har tur så kommer en målare och börjar spackla. Vi är sämst på att spackla. 

Kollar tapeter och funderar vilken inspiration vi ska gå efter. 
Antingen blir det lite "Mulle Meck"-känsla i rummet. Hannes fick en bensinpump av oss i julklapp och min pappas gamla rallyskyltar kommer passa utmärkt på väggen. Lite verkstadskänsla eller typ garage. 
Man kan bygga sängen som en koja/skjul ungefär som den här:
Då skulle det funka med en neutral tapet typ som den tapeten han har haft i sitt rum tidigare. En tapet som vi tycker är fin och som han är van vid. Gardiner, matta och allt sånt är anpassat efter den och det skulle ju underlätta. Alltså denna tapet från "Babies":
Alternativet är att gå mot ett rum med pirat-tema. Han fick ett piratskepp av brorsans familj och jag hittade piratvimplar på åhlens. Då skulle tapeten från lilleby vara schysst att ha på en vägg.
Nu börjar projektet kännas roligt. Det var mycket enklare än jag hade målat upp i mitt huvud. Det gick bra att tömma och röja och det hade jag gruvat mig för mest. Det dammade mindre än väntat och det gick så jäkla snabbt. Min man är bäst! Jag är så imponerad. Kände mig totalt mättad på att renovera och bygga men nu är det ju snart klart och jag och barnen var ju inte ens hemma. Vi behövde inte gå in i väggen, hehe. 



1 kommentar:

  1. Hej! Blir kanon det där. Kul att vi fastnat för samma tapet, var sjörövartapeten jag beställde först men sen ångrade mej. Är skönt med två barnrum så man får lite variation och plats. Kram, ska bli kul att se sen

    SvaraRadera