måndag 22 december 2014

Hemma hos Ernst

Madde sa att hon tyckte att det kändes som att komma hem till Ernst. Det är det finaste nån nånsin har sagt om vårt hus. Jag har ju en liten crush på Ernst. Eller nej det har jag verkligen inte för han är mer som en pappa-figur. Men jag gillar hans stil och många av hans idéer. Den gamla "juliga" stilen är verkligen min grej. Smide, granris, rep, jutesäckar, tunga hemvävda textiler och fårskinn. Det är grejer det!! Rött, svart, naturfärgat, grått, rutigt, randigt... I love it. 

Försöker ständigt klura på vad sommarens motsvarighet till den juliga stilen är. Fast då är man ju utomhus ändå. 

1 kommentar:

  1. För mig är sommarakternativet vita,skira,stärkta och manglade gardiner som rör sig sakta i det öppna fönstret. Där står det pelargonior och andra blommande krukväxter. Ute skiner solen och det är dukat med fin sommarduk, ängsblommor i en kruka, kaffekoppar på fat, saftkaraff och saftglas. Bullar på ett fint fat. Lekande glada barn , glada och avslappnade föräldrar och andra. Och som sagt sol och lagomt varmt. Har du tur får du uppleva några såna här dagar i ditt liv. Dagar då allt det här stämmer in samtidigt. Suck.

    SvaraRadera