onsdag 3 december 2014

Totalt överraskad

Alltså... Jag är på ett hotell med Marie!! 

Ikväll skulle vi till Sväris och äta. Ja jag tykte det var mycket märkligt att de ringde för att bjuda hem oss på middag med nästan en hel veckas varsel! Sväris var så tydlig så det var något som var märkligt. Men trevligt. 

Jonas frågade mig förra veckan vad man brukar kalla den klädsel som man har när man går på typ restaurang. Jag svarade "vardagsfin". Han lyssnade intresserat. Märkligt. 

Jag fick en märklig känsla och frågade Jonas igår "är det nåt fuffens på gång?". Utan att egentligen ha tänkt igenom det. Gick bara på magkänsla. 

Men så idag... 
Började med ett sms som jag inte alls fattade och inte hade tid att fatta. Var mitt i julhandeln med Klara medan Hannes var hemma med mormor en stund. Hade inte tid att greja med mobilen. Så jag svarade kort men tydligt. 

Sen kom Jonas hem och bad mig packa en väska med badkläder och övernattningsgrejer. Jag blev stressad, orolig, nervös och det gjorde att jag blev sur och anti. Ska jag packa allt sånt med en halvtimmes varsel??? Ska jag visa mig i badkläder med en halvtimmes varsel? Min kropp har gått i ide!! 

Jag ville veta vad som gällde för barnen och tvingade honom berätta. Han sa att de skulle vara hemma med HONOM?!!! WHAT????? Men jag vill ju inte åka nånstans själv e!!!! 

Efter ett antal barnsliga trotsiga utbrott så packade jag motvilligt en väska. Med högljudda protester. 

En stund senare satt jag i en bil med Marie med en gps inställd på destination "hemlig". Hon hade fått klädkoden "vardagsfin". Vi fick ett kuvert med pengar och informationen att vi ska vara hemma igen imorgon innan träningen kl 20.00. 

Jahopp. Overkligt. Jag var i chock i säkert två timmar. Nu har vi smaskat zoo-apor och kollat paradise hotell i hotellsängen. 

Vilka fantastiska män vi har! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar