torsdag 1 januari 2015

2015

Överallt läser jag "nu blickar vi framåt".
Så jag tänkte att jag också skulle blicka framåt och sia om det kommande året. Jag tänkte ju att 2014 blir svårt att toppa men jag tror tamejtusan att 2015 kan bli ännu bättre. 

2015. 
Året då Klara kommer ta sina första steg.
Året då barnen får egna rum.

Sen tror jag på ett år med större valfrihet. 
I år har vi inga planerade projekt på huset som vi "måste" göra. Vilket betyder att vi kan ha längre semester tillsammans och planera vår ekonomi annorlunda.
Vi har inga jämna födelsedagar eller såna saker att fira. Vilket gör att vi själva kan välja när och vad vi vill fira. 
Jag ska inte föda barn vilket gör att vi kan vara lyckliga här och nu över det vi redan har. 
Jonas ska vara pappaledig vilket betyder att vi har en betydligt friare vardag eftersom jag pluggar på distans.
Jag har försonats med gamla vänner som jag trodde var förlorade för alltid. 
Vi har kommit närmre flera "nya" vänner  vilket skapar goda förutsättningar för nöje och umgänge. 
Jag ammar inte. Puh. Det där med att amma alltså...
Vi har ett hem som numera fyller alla syften och som vi trivs fantastiskt bra i.
Jag har sålt salongen vilket betyder att jag får behålla mina studiepengar utan att behöva betala onödiga räkningar. Det betyder också att jag kan klippa vem jag vill, när jag vill, var jag vill, om jag vill eller så kan jag skita i det. Det betyder också att jag har alla dörrar öppna för intressanta jobbförslag. Hur sjukt spännande är inte det?!?!?! 

Jag kan inte se att 2015 skulle vara sämre än tidigare år. Tvärtom!  




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar