tisdag 27 januari 2015

Sjukstuga

Vi går snart in i februari. Vabruari. Hemma hos oss tjuvstartar vi med feber, illamående och magknip hos mig och feber, vax i öronen och trötthet hos lillstumpan. Idag somnade Klara i min famn vid middagsbordet. När det händer så sätter det igång alla möjliga känslor i kroppen. Vill ta hand om. Vill aldrig släppa taget. Vill bädda in med filt och badda pannan och göra allt som står i min makt. Och ärligt talat... Det är samtidigt rätt så mysigt att sitta där med en tung och totalt avslappnad liten skrutt och stryka fingrarna genom det lilla håret. 

Nu blir det snabb nattning och sen säger jag nog godnatt alternativt lägger mig i badet. Är det nån gång det inte spelar så stor roll att jag är sjuk så är det faktiskt nu. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar