torsdag 8 januari 2015

Hannes rum

Tapeterna till Hannes rum såg inte alls ut som vi hade tänkt. Jag gick självklart upp och testade direkt. Blev så besviken och blev lite nervös hur jag skulle "komma undan" med det här inför Jonas. Hur ska jag kunna säga att jag inte vill att vi sätter upp tapeten? Så jag sa inget direkt. Sen växte det inom mig. Huuuur gör vi nu? 

Sen gick Jonas upp och vi tittade tillsammans. 
"Men den här är väl inte grå?!" 
Yes. Han tyckte samma. 

Inte bra...
Inte bra att den var dyster, skar sig mot tak och lister och var för trist och livlös för att sitta i ett barnrum. 
Inte bra att vi nu inte har någon tapet tills på tisdag. 
Inte bra att tapeten var onödigt dyr. Framförallt inte eftersom en rulle är öppnad för att vi skulle kunna se färgen. 
Inte bra att vi struntade i magkänslan och beställde en tapet osedd (eftersom den inte fanns i Hudiksvall).

Skit också. 

Men å andra sidan är det bättre att låta bli att tapetsera än att ångra sig senare. Det får bli en vit vägg så att Hannes kan flytta in. Så kan vi ha tid på oss att välja något senare. Eller sätta upp massor av affischer, vimplar och grejer. Hannes ska ha ett glatt rum. Inte ett dystert tråk-rum!

Det kanske går att lämna tillbaka eller sälja rullarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar