tisdag 20 januari 2015

Nya tider

Jahopp. Imorgon skiftar vi ansvar här hemma. Jonas blir pappaledig och jag blir studerande. Vi åker till Stockholm en vecka och antar nya utmaningar. 

Ska bo i ett källarrum och bara det att ta sig ner i källaren med barnvagn och två barn kan bli trixigt för Jonas. Även tunnelbana, få Klara att sova på dagen (utan en egen trädgård) och matrutiner kommer bli ett riktigt eldprov för pappan. Men vem skulle fixa det om inte Jonas? Jag känner mig helt trygg att överlåta ansvaret åt honom. En liten oro att trafik och allt sånt är mer påtagligt i storstaden finns såklart men Jonas har bra fokus och släpper inte barnen ur sikte. 

Skolan känns ju som rena semestern i jämförelse. Ny klass. Ny kurs. Ny dator (en Mac som jag inte alls är van vid). Lite ringrostig och slut i skallen. Mest mat- och sovrutiner som surrar i mitt huvud numera... Men det är väl som att cykla. Det finns där nånstans. Hoppas jag. 

Puh. Undrar hur vi kommer uppleva veckan. Men det är en senare fråga. Först ska vi packa in allt och alla i bilen. 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar