måndag 5 januari 2015

Paleo

Med en mage som strejkar så går jag nu in med höga ambitioner att äta mer enligt Paleo. Jag startar vid nästa storhandling. 

Jag kommer inte äta uteslutande enligt Paleo men kommer definitivt att minska gluten och mejeriprodukter radikalt. 

Har hittat massor av spännande recept och tack vare den här typen av diet så känner jag mig mer inspirerad till att laga mat. 

Övriga familjen kommer säkert märka att min förändring påverkar även dem men jag ska försöka komma på recept där dom kan äta ungefär som vi brukar. Och om vi äter hos nån annan så äter jag självklart det som bjuds så länge jag inte är konstaterat glutenintolerant.

På denna sida finns många recept och information om Paleo:
http://www.undervarttak.se/starta-med-paleo/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar