tisdag 20 januari 2015

Hej här kommer präktiga Mia!

Började med en introduktion på tre timmar. Det var allt för idag. Lyckades haffa "rätt person" då jag frågade om vägen. Av alla hundratals studenter så lyckades jag fråga en i min "nya" klass!!! Så vips hade jag följe ända fram till dörren och bänkkamrat under lektionen. 
Snacka om flyt!

Gav nog ett störigt första intryck enligt vissa. Alltid en och annan som tar mig som "präktig" och "överambitiös". Det har alltid varit så. Den här dagen var nog just en sån dag som jag skickade ut det intrycket. Skit. Att jag aldrig kan hålla låg profil och vara en sån där tyst och diskret person. Det är alltid ballare att sitta och gäspa och ge signalen att man inte bryr sig. Men har man bara en vecka under kursen på sig att ställa frågor och ventilera funderingar så kan jag bara inte sitta tyst och låta det bubbla inombords. Det går bara inte. Jag hatar när det blir knäpptyst då läraren ger oss elever ordet så tillslut måste jag öppna käften om ingen annan gör det. Framförallt när det är en kurs som verkligen intresserar mig. Behövs inte så mycket på första intrycket för att man ska få en stämpel och det känns som att jag blev utdömd av vissa och uppmärksammad positivt av andra. 

Nya tag imorgon. Den här utbildningen handlar mycket om att reflektera över sitt eget beteende. Jag är nog lite färgad av det och övetanalyserar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar