lördag 7 mars 2015

Fredagsmys deluxe

Gårdagen slutade superbra. Jag var ju sjukt trött på dagen och försökte passa på att vila då Klara sov. La mig i solen på bänken ute medan Hannes lekte. Men tji fick jag. Hannes sa bestämt att "om du ska ligga där då går jag in!!". 
Så det var bara att hinka i sig kaffe och shape up. 

Efter en stund utomhus (med massa koffein i blodet) kom orken tillbaka och vi lekte brandmän, kafferep och allt möjligt. Sen åt vi frukt i solen utanför lekstugan. Hannes var så go hela dagen och vi kom varandra riktigt nära. Blev lite deep talk där en stund också. Hannes frågar otroligt mycket om döden just nu och frågar dagligen om morfar och molnen och döden och varför man inte kommer ner igen från molnen osv osv. Så svårt att svara på frågorna eftersom jag inte vill göra honom mer ängslig och inte vet heller hur man ska svara. Vad vet jag om döden?! Men om jag säger att jag inte vet vad som händer när nån dör så kanske han blir orolig över det istället. 

Åkte som planerat till badhuset med Marie och barnen och det var verkligen supermysigt. Klara älskade det och var som en glad säl i vattnet. Hon bottnar och kan trippa runt med sina armpuffar i sin rödprickiga Pippi-baddräkt. Hannes föredrar bubbelpoolen och bastun (som sin mamma). Jonas bjöd på show från höga trampolinen medan vi bubblade. 
Alla smaskade på varma chips efteråt (går åt skogen med snacksförbud mot Klara). 

Sen åkte vi till min mamma och åt trerätters middag. Fick lägga oss i sängen och kolla på stjärnor i taket i olika färger från en nattlampa och med ett glas vin i kroppen höll jag på att somna. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar