tisdag 31 mars 2015

Såhär har jag det

Gårdagen bestod av föreläsningar, snabbis på stan och middag hos vänner som avslutades med en taxi från söder till öster. Fick supergod risotto med scampi men det känns som att jag redan skrivit om det? Drack nåt glas vin och insåg än en gång att jag inte tål nånting eftersom jag dricker alkohol så sällan. Vaknade uttorkad och genomfrusen. 

Idag har jag haft seminarium, varit på stan en långis, shoppat och sen ätit studentmiddag i källaren. Jag sa nåt helknasigt på seminariumen så lärarna stod som två fågelholkar och gapade. Jag fick vifta bort det och säga att "äsch, nä men... strunta i det jag just sa". Jag bjuder på den. Faktum är att väldigt många nya ansikten sökte kontakt med mig efteråt. Ibland är det bra att visa sig svag och högst mänsklig. På tåget hem kom några tjejer fram och var så himla vänliga. 

Den sociala biten går riktigt bra. Jag tar kontakt och andra söker kontakt med mig. Unga som gamla. Norrlänningar som sörlänningar. Äter lunch med sällskap och följs åt på raster. Superkul! Jag har hamnat i en fantastisk klass!!! Senaste kursen jag läste avslutades med en "kreativ kavalkad" vilket betydde att vi skulle iscensätta det vi hade lärt oss på ett kreativt sätt. Marie-Louise (ca 50+) rappade och några spelade teater och det var hur roligt som helst. I maj ska vi åka på kryssning tillsammans. 

Boendet funkar tipptopp. Det är tur jag bor och äter billigt så att jag kan shoppa lite också ;) Modet som kommer nu är ju bara föööör snyggt. Älskart!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar