tisdag 24 mars 2015

Slarvmaja

Jag börjar skolan på måndag. En hel vecka i Stockholm ensam. Kunde ju varit bra att ha ställt sig i kö på böckerna från litteraturlistan... Men... Öhm... Jag har tydligen glömt det! Så jag åker dit utan en enda bok med mig.

Jag som hade ambitionen att börja läsa tidigare nu under uppehållet för att vara väl förberedd och ligga steget före. Förenkla - skitbra! Men då hade det ju varit bra att åtminstone se till att låna böckerna.

Ganska naivt egentligen. Vissa dagar hinner jag inte ens tvätta bort gårdagens mascara och att gå på toaletten ensam just nu anses som lyx. Klara är med överallt för om hon inte är med så går det åt skogen. Har testat den varianten också. När barnen sover så är jag helt slut i huvudet. Ljudnivån, aktivitetsnivån... Puh. Och sen all städning, tvätt och disk... Alltid är det nåt att göra.

Så att kombinera med plugg just nu... Hur tänkte jag då?!?! 

Nästa kurs heter "Näringar och yrken". Gäsp och snark. Politik, historia, kartbilder, prognoser... Snaaaaaark. Hur ska detta gå. Utan böcker och utan motivation. Men de gånger jag har känt så här så har jag toppat i betygen. Väldigt märkligt. Medan förra kursen som kändes lätt som en fjärt slutade med C... Då hade jag ju två veckor i slutet som jag inte gjorde nånting för att jag var färdig sen länge. C är bra det också men det hade varit mer logiskt om betygen var tvärtom. Höga betyg på det jag tycker är roligt och lägre på det jag tycker är tråkigt. Betygen spelar ju ingen roll egentligen men det är ju ändå ett kvitto på hur väl man har förstått innehållet i kursen. 

Nu är det en sjugradig betygskala A-F. Ovant eftersom det var fyrgradigt "på min tid" IG-MVG. C blir liksom... Vadå?! 

Jaja. Nu är det snart skiftbyte här hemma och det kommer göra oss gott. Förutom ekonomin då. CSN + pappapeng... Blir budgetsemester i år. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar