torsdag 5 mars 2015

Hannes rum

Var inne på en rutig tapet till Hannes rum. Tröttnat på ränder och stjärnor och djur känns riskabelt för min ängsliga kille. Men när jag äntligen hittade en fin rutig tapet (Sandberg "Rut") så kostade den nästan 900kr/rulle!! Aj då. Med CSN och pappapeng så vore det rent idiotiskt eftersom det skulle bli 5400kr för endast tapeten. Lägg till garderober, matta, gardiner och sånt så blir det ju svindyrt. 

Så jag har gett upp tanken på tapet och funderar på färg istället. Hannes vill ha orange men det är en färg som jag inte tänker måla. Det kan han få ha när han blir äldre och kan måla själv i så fall. Han vill att rummet ska se ut som det gjorde förut (i det förra rummet) så jag tror det blir en blå färg. Funderar på en dimblå färg som känns lugn och går att matcha med brunt och grått och kanske lite mint. Kanske något sånt här: (bilderna är inte mina)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar