onsdag 4 mars 2015

Nöjd mamma

Vilken bra dag! Förutom (en jääääävla) purjolök så har eftermiddagen varit super. Jag tog med barnen på stan och vi strosade runt och myste. Hannes provsatt alla bilar och helikoptrar och Klara ville såklart sitta med. Vi köpte ett grodspel för 49kr (tips till alla barnfamiljer) och det uppskattades av alla i familjen. Klara plockar mest med dem. Plocka i, plocka ur. Hannes lekte alla möjliga lekar med dem (mata dem, fiska med dem, sprätta iväg dem osv). Jag och Jonas försökte sprätta iväg dem och träffa hinken. Klockren grej! Vi spelade ända fram till nattning. 

Spelet var egentligen en morot för att få sonen till att göra en grej som han har haft svårt med och jäklar vilken effekt det fick!!! Jag är så stolt och då kan jag säga att Hannes är säkert dubbelt så stolt själv. 

En annan grej vi gjorde idag var att leka i bilen. Vi var brandmän som var på utryckning. Vi var en familj som åkte på semester. Vi kräktes på båten till Gotland (för så ser Hannes verklighet ut). Ja bilen var helt klart en kreativ lekplats! 

Har även hunnit med en snabbtitt på tapeter till Hannes rum. 

Idag har jag varit en himla bra mamma! Så känns det iallafall. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar