tisdag 10 mars 2015

Nytt tak

Möttes av en oväntad överraskning när jag kollade ut imorse och såg två hantverkare gå runt i vår trädgård. Först blev jag lite förskräckt eftersom det kom helt oväntat och jag inte kände igen bilen. Jag blev lite fundersam vad det var för några som kom sådär utan att knacka på dörren ens. Vi har ju inte anlitat hantverkare?! Sen såg jag att de började bära in en stege mot lekstugan. Då slutade jag fundera och gick och grejade med Klara. Varför störa hantverkare som ser ut att göra något vettigt liksom?! 

Efter en stund gick en av dem in och lånade toaletten och det var ett välbekant ansikte från Enångers plåt. Han stannade nån minut och kollade på köket och småpratade lite och då var jag tvungen att fråga "Jaha... Ja men... Alltså... Vad gör ni här då?". (Antog att de inte var där för att leka i lekstugan). Frågade så försynt jag bara kunde, för hantverkare är ju alltid välkomna när man bor i villa. Det var bara så himla lustigt att jag stod där som ett fån och hade noll koll på nånting. Och de körde igång med nåt som om det var det mest självklara i världen. 

Fick veta att de lägger tak på lekstugan som de lovade förra sommaren. Toppen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar